Найшвидша шведка.
Швидкі мотоцикли не завжди шкодять навколишньому середовищу: ось у чому впевнена Єва Хаканссон. Інженер-механік з науковим ступенем доктора наук хоче довести світові, що екологічно чисті електромобілі відрізняються високою швидкістю та зручністю водіння, а інженер-механік - прекрасна професія для жінки. Давайте познайомимося з найшвидшою мотогонщицею в світі, яка встановила новий світовий рекорд у 434 км/год за допомогою свого саморобного мотоцикла обтічної форми KillaJoule.
Всьому виною гени
Єва Хаканссон любить конструювати повністю нові транспортні засоби і брати на них участь у перегонах. Напевно, позначаються її гени. Єва виросла в Швеції, своїй рідній країні, з батьком, який вечорами возився з мотоциклами, а на вихідних брав на них участь у перегонах. Його механіком була мати Єви. Зовсім не дивно, що життя Єви з найменших років пов'язане з гоночною трасою.
"Мій батько був інженером і мотоциклістом-переможцем. По суті, його любов до науки і мотоциклів передалася мені у спадок", - розповідає 35-річна жінка, яка зараз живе у США. "Я виросла в його майстерні. Він навчив мене не боятися забруднити руки. Батько також наполягав, щоб я розробила власний автомобіль і мотоцикл. У 2007 році ми разом перебудували звичайний мотоцикл на електричний. З тих пір я закохалася в електромобілі".
Єва Хаканссон
Повний заряд
Разом з батьком вони сконструювали мотоцикл, який назвали ElectroCat, тобто "ЕлектроКіт". У січні 2008 року він став першим електромотоциклом, зареєстрованим у Швеції. Незабаром після цього її запросили представити свого "ЕлектроКота" шведському парламенту та виступити з промовою про переваги електромобілів.
"Напевно, мотоцикл вперше побував у будівлі парламенту. Спочатку охоронці з підозрілістю поставилися до мотоциклу, але заспокоїлися, коли виявили, що в ньому немає пального. На щастя, мотоцикл помістився у ліфт. Його доставили в будівлю парламенту за день до того через чорний хід. Я наче знімалася у фільмі про Джеймса Бонда".
Швидкий і безпечний для навколишнього середовища
Кілька років минуло в атмосфері напруженої роботи. Закохані працювали на повну зміну та паралельно вчилися. Вечорами та у вихідні у вільний час вони конструювали, модифікували, налаштовували та готували свій KillaJoule. Вони також брали участь у гонках, щоб звернути увагу громадськості на екологічні переваги мотоциклів, що працюють від батарей.
Досвід роботи інженерами значно прискорював модифікацію та модернізацію технологій використання батарей. Єва і Білл створили коляску для мотоцикла, а під час розробки трансмісії модифікували допотопні двигуни постійного струму у двигуни змінного струму, щоб не відставати від сучасних тенденцій. Стати найшвидшою мотогонщицею в світі? У той час ця мрія здавалася недосяжною.
"У мене виникає непереборне бажання робити щось абсолютно нове", - пояснює Єва. "Мені подобається реалізувати весь потенціал технологій і перевірити свої здібності, так би мовити, на межі. Я перфекціоністка. Щоб досягти поставленої мети, потрібно наполегливо працювати кожен день. Бажання повинне бути настільки сильним, щоб ви навіть не подумали здаватися. Мені подобається конструювати більше, ніж їздити. Це важливо, тому що ми проводимо 360 днів на рік у майстерні і тільки п'ять днів на гоночній трасі".
У погоні за рекордами
На максимальній швидкості у безхмарне майбутнє
У серпні Єва знову перевірить себе і KillaJoule на швидкісних випробуваннях на озері Бонневілль у надії встановити новий рекорд. "Прихований екоактівізм" - ось як вона назвала свою стратегію, яка полягає у використанні швидкості для реалізації всього потенціалу двигунів, що працюють на батареях. Ще одна місія Єви Хаканссон - довести, що жінки можуть бути надзвичайно успішними інженерами. Вона пишається тим, що продовжила справу свого батька, якому завдячує своїми знаннями і навичками. "Якщо у мене виникає хитра інженерна проблема, я дзвоню йому за порадою. Він навчив мене дуже багато чому. Саме завдяки йому я ставлю рекорди на транспортному засобі, який сама сконструювала".