Велика втеча.
Окуляри замість шолома, розумний одяг, повний баланс без підставки: тільки три з багатьох винаходів, які можуть стати стандартами для їзди на мотоциклі та додати новий вимір до почуття свободи у світі, який все більше завойовують цифрові технології. І найкраще в цьому: ця концептуальна машина вже тут. Представляємо BMW Motorrad VISION NEXT 100.
Футуристична двоколісна машина ковзає по залу для глядачів, на темно-чорній трикутній рамі світиться синьо-білий логотип BMW. Жінка-водій замість шолома носить тільки візор, який виглядає як пара окулярів з наступного століття. Вона зупиняється та встає з сидіння, не знімаючи ноги з підніжок. Концепт-байк представлений на виставці "Знакові імпульси". Виставка "Досвід майбутнього BMW Group" в Лос-Анджелесі, на якій відбудеться світова прем'єра, переносить глядача в 2130 рік.
Час, коли мобільність ще більш різноманітна та взаємопов'язана; час, коли поширення цифрових технологій приймає форму, яку ми сьогодні сприймаємо як сюрреалізм; час, коли мотоцикл стає аналоговим і в той же час надзвичайно емоційним досвідом. "Мотоцикл дає мені притулок від повсякденного життя. З того моменту, як я сідаю на нього, я відчуваю тільки абсолютну свободу - це як велика втеча", - говорить Едгар Хайнріх, Головний дизанер BMW Motorrad.
Абсолютна свобода.
Абсолютна свобода.
Разом зі своєю командою дизайнерів Едгар Хайнріх розробив цей майбутній сценарій і спроектував на його основі концепт BMW Motorrad VISION NEXT. "Коли ми розробляємо мотоцикл, ми, як правило, думаємо десь на п'ять-десять років вперед. Тому дивитися далі в майбутнє було для нас особливо цікаво та дуже захоплююче", - описує Едгар Хайнріх. Дизайнери припускають, що через 30 років більшість транспортних засобів будуть їздити автономно. Життя у містах буде вирувати та буде організоване за допомогою цифрових сервісів. Воно буде все більше і більше цифровим, все більше взаємопов'язаним, все більш автоматизованим. Під час цієї презентації стає очевидною важливість аналогових "оазисів", які повертають людям відчуття свободи.
Свобода означає відчуття навколишнього середовища всіма органами почуттів: відчуття відцентрових сил, прискорення та вітру. В ідеалі без шолома або захисного одягу. Для мотоцикла BMW VISION NEXT 100 це теж не потрібно. Тому що "цифровий компаньйон" - функціональний блок, що складається з мотоцикла та нашої власної версії спорядження мотоцикліста - забезпечує високу ступінь безпеки. Цифровий компаньйон непомітно працює у фоновому режимі та завжди втручається, коли це необхідно або бажано. "Для нас було важливо, щоб аналогова їзда не відчувала перешкод. Концепція дисплея та керування діє настільки непомітно, що створює природний та знайомий рух", - пояснює Хольгер Хампф, керівник відділу дизайну та обслуговування клієнтів у BMW Group.
Едгар Хайнріх
Глава відділу дизайну мотоциклів BMW
Це все ще родстер.
Це все ще родстер.
Хоча він і повністю новий, все ж BMW Motorrad VISION NEXT 100 як і раніше містить елементи з історії розвитку BMW Motorrad: чорну трикутну раму, білі лінії, класичний опозитний подвійний двигун. При погляді збоку концепт виглядає голим. Відповідно, ергономіка та положення сидіння зроблені, як у родстера. Дизайн передньої частини мінімалістичний і витончений завдяки високоякісній деталізації. Над переднім колесом у раму вбудований великий металевий відбивач. Він служить в якості направляючої для вітру та разом з вбудованим вітровим склом забезпечує аеродинамічний оптимізований повітряний потік.
Елементи кузова, такі як сидіння, кришка верхньої рами та кришка переднього колеса, виконані з карбону. Два вишукані червоні ліхтарі під кузовом використовуються в якості заднього світла та сигналу повороту. Шини мають функцію демпфірування та активно адаптуються до місцевості. Виділяється червоний хитний важіль на кермі праворуч. Свідомо розроблений як механічний елемент, він блокує ручку газу або відпускає її.
Рама слідує за колесом.
Чорна трикутна рама візуально нагадує R 32 1923 року - перший мотоцикл BMW. Однак рама функціонально мало пов'язана з оригіналом. Рама Flexframe гнучка ьа дозволяє керувати маневрами без з'єднань, до яких ми звикли сьогодні. Під час руху керма вся рама змінює форму та полегшує зміну напрямку. Залежно від ситуації з дорожнім рухом необхідні для цього сили змінюються: рульові маневри особливо прості у нерухомому стані, і рама допрацьовує на високих швидкостях. Поверхні прикріплені таким чином, щоб забезпечувати захист від вітру та негоди, як у повністю закритому мотоциклі. Поверхня рами виконана з матового чорного текстилю.
Опозитний подвійний двигун без викидів.
Опозитний подвійний двигун без викидів.
У середині рами встановлений спеціальний двигун. Це одночасно елемент стилю та пам'ять про речі, які давно в минулому. За формою та продуктивністю він схожий на традиційний опозитний двигун BMW, але у ньому встановлений привід без викидів. Залежно від умов їзди зовнішня форма оппозитного подвійного двигуна змінюється. У нерухомому стані він розташований компактно.
Як тільки ви починаєте їзду, блок двигуна виступає на всі боки. При цьому він оптимізує аеродинаміку та захист мотоцикла від негоди під час їзди. Полірований алюміній у цій області підкреслює цю вібруючу енергію.
Самобалансування: жодних шансів перекинутися.
Мотоцикл не потребує підставки. Допоміжні системи забезпечують ідеальний баланс. Самобалансування дозволяє BMW Motorrad VISION NEXT 100 залишатися стійким як під час їзди, так і в стані спокою. Це підвищує безпеку водія. Це також полегшує їзду для початківців, тому що система безпечно керує машиною в будь-якій ситуації їзди та запобігає падінню. Але досвідчені байкери також можуть отримувати користь від самобалансування. Тому що мотоцикл стає ще більш рухливим, що робить поїздку ще більш динамічною. Системи допомоги також розширюють можливості водія. Незалежно від здібностей і практики, водії можуть постійно розширювати свої межі та покращувати враження від їзди. Завдяки цьому кожна поїздка дає можливість відчути чисту свободу від початку до кінця.
Едгар Хайнріх
Глава відділу дизайну мотоциклів BMW
Окуляри з даними замість шолома.
Окуляри з даними замість шолома.
За допомогою BMW Motorrad VISION NEXT 100 водій і мотоцикл безпосередньо обмінюються даними. Відповідна інформація збирається з середовища, при цьому візор є, за своєю суттю, окуляри з даними, які охоплюють поле зору водія та блокують вітер, відображаючи дані прямо у полі зору водія. Якщо водій дивиться прямо вперед, дані не відображаються, щоб не впливати на відчуття від їзди. Візор активується, тільки коли потрібні дії - наприклад, у разі небезпеки - або якщо водій запитує інформацію. В цьому випадку у нижній третині окулярів з'являється символ цифрового компаньйона: перевернутий трикутник, який утворює дві горизонтальні лінії. Дисплей аналогічний дисплею у кабіні літака. Він показує поточний кут нахилу та ідеальну лінію. Якщо є якісь відхилення, водій може це виправити. Якщо водій не реагує або робить це надто пізно, мотоцикл виправляє сам. Під час погляду вгору працює функція дзеркала заднього виду. Якщо водій опускає погляд трохи нижче звичайної точки зору, відкривається меню, де він може запускати кожну функцію за допомогою керівного жесту пальцем. Якщо він ще більше опустить свій погляд, відкриється вид карти, показуючи водієві його обраний маршрут.
Атрибут моди замість важкого захисного одягу.
Атрибут моди замість важкого захисного одягу.
Легкі тканини замість шкіри та аксесуарів. Одяг водія BMW Motorrad VISION NEXT 100 - це атрибут моди, і в той же час він забезпечує захист від вітру та негоди, що в значній мірі сприяє загальному враженню від водіння. Функція кондиціонування або охолоджує, або зігріває водія за бажанням. Важкий одяг, який занадто спекотний або занадто холодний, пішов у минуле. Гнучка стрічкова структура одягу та взуття повторює лінії м'язів. Він активно підтримує водія залжено від ситуації їзди та тим самим звільняє його від зайвого навантаження. Область шиї одягу водія може заповнюватися повітрям на більш високих швидкостях. Таким чином він розслабляє шийний відділ хребта та підвищує рівень комфорту. За допомогою вібруючих елементів на руках і ногах одяг подає сигнали навігації або вказує, коли досягається граничний кут нахилу. Завдяки інтелектуальним системам допомоги функція безпеки одягу водія не потрібна.